REVUE DU WEB / MAI 2021

Chaque mois, le CLIC France sélectionne pour ses membres des articles parus sur la toile (française et internationale) traitant de l’actualité de l’innovation et des technologies dans un contexte culturel et patrimonial. Certains de ces articles sont inclus dans la newsletter hebdomadaire réservée aux membres. Retrouvez ci-dessous, la revue du web intégrale de mai 2021, réservée aux membres du CLIC France.

MUSEE & CULTURE MONDE

•  Storytelling with digital culture is booming – find out why (europeana.eu, 06/05/2021)

Digital storytelling is our topic in focus this month on Europeana Pro, as we hear from the Europeana Network Association’s Task Force on Europeana as a ‘powerful platform for storytelling’. First up, find out why digital storytelling is all the rage in the cultural heritage sector and how it can help you connect and engage with your audiences. (article)

• Digital Responses of UK Museum Exhibitions to the COVID‐19 Crisis, March – June 2020 (onlinelibrary.wiley.com, 08/04/2021)